Kobieta na siłowni, czyli fakty i mity na temat treningu

  • Kobiety nie powinny pić białka po treningu bo ono tuczy. Fałsz

Białko wypite zaraz po treningu chroni twoje mięśnie oraz pomaga w spalaniu tkanki
tłuszczowej.

  • Zakwasy są wywołane przez kwas mlekowy. Fałsz

Zakwasy to nic innego jak mikro-urazy mięśni i nie mają nic wspólnego z kwasem mlekowym. Ten ostatni jest usuwany z mięśni po zakończeniu pracy, w ciągu godziny po wysiłku. Opóźniona bolesność mięśniowa jest prawdopodobnie wywołana przez mikrouszkodzenia tkanki mięśniowej i wolne rodniki. Aby zakwasy minęły należy jeść i odpoczywać, organizm musi się zregenerować.

CO WARTO WIEDZIEĆ O BÓLU MIĘŚNI?

  • Tłuszcz można zamienić w mięśnie ;) Fałsz

Tkanka mięśniowa nie ma nic wspólnego z tłuszczową. Najpierw pozbądź się tkanki tłuszczowej, później buduj mięśnie.

  • Trening siłowy jest niekorzystny dla kobiet, ponieważ ich ciała zaczynają nabierać męskiego wyglądu. Fałsz

Ćwiczenia siłowe odchudzają i modelują sylwetkę znacznie bardziej niż popularne aeroby. Przez co nasze ciało staje się ładniejsze, smuklejsze. Mięśnie powodują, że spoczynkowa przemiana materii podnosi się i organizm spala więcej kalorii w ciągu dnia. Trening siłowy nie sprawi, że będziesz wyglądała jak facet! Mamy za mało testosteronu;)

  • Spacer na bieżni pod odpowiednim kątem nachylenia jest tak samo efektowny w spalaniu tkanki tłuszczowej jak bieg. Prawda

Proces spalania tkanki tłuszczowej zachodzi przy odpowiednim tętnie i dotlenieniu organizmu. Jak to sprawdzić? Po pierwsze potrzebny jest Ci pulsometr ale łatwo też sprawdzić, kiedy biegasz i nie jesteś w stanie nic powiedzieć, tzw. ,,zatyka Cię'' to znaczy, że twoje tętno jest za wysokie, wtedy lepiej iść pod górkę swobodnie oddychając.

  • Ćwicząc siłowo moja waga wzrośnie — koleżanka tak miała… Prawda/Fałsz

Mięśnie ważą więcej niż tłuszcz dlatego też przestań się ważyć. Pomimo dużego progresu w wyglądzie twojej sylwetki waga może być taka sama. Proponuje zrobić pomiar obwodów.

Treningowa dieta

  • Ostatni posiłek powinnam jeść o 18.00. Fałsz

Ostatni (lekki) posiłek należy spożyć na 2–3 godziny przed snem. To czas, jaki nasz organizm potrzebuje na przetworzenie tego pokarmu. Zbyt długa przerwa w dostarczaniu jedzenia np. od 18.00–7.00 (13h) skończy się odkładaniem tkanki tłuszczowej.

  • Podczas diety mogę sobie zrobić jeden dzień w tygodniu przerwy od zdrowego jedzenia. Prawda/Fałsz

Prawda — taki dzień pozwala odpocząć od dietetycznego reżimu, relaksuje nas i daje powera do dalszej diety.

Fałsz-może prowadzić do zaburzenia odżywiania się i odkładania tkanki tłuszczowej.

Źródło: facebook.com/trenermonikabj

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Dlaczego nie powinniśmy rezygnować z rozgrzewki? Jak prawidłowo rozpocząć trening? Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Magnez a mięśnie Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Najlepsze fryzury na siłownię Tak ćwiczą sławne modelki 3 pozycje jogi na bolące plecy Najpopularniejsze piosenki do słuchania podczas biegania Prosty sposób na wysmuklenie ud

Popularne w tym tygodniu:

Przepis na drugą młodość Ilu rowerzystów powalczy o lepsze powietrze w polskich miastach?