Kobieta na siłowni, czyli fakty i mity na temat treningu

  • Kobiety nie powinny pić białka po treningu bo ono tuczy. Fałsz

Białko wypite zaraz po treningu chroni twoje mięśnie oraz pomaga w spalaniu tkanki
tłuszczowej.

  • Zakwasy są wywołane przez kwas mlekowy. Fałsz

Zakwasy to nic innego jak mikro-urazy mięśni i nie mają nic wspólnego z kwasem mlekowym. Ten ostatni jest usuwany z mięśni po zakończeniu pracy, w ciągu godziny po wysiłku. Opóźniona bolesność mięśniowa jest prawdopodobnie wywołana przez mikrouszkodzenia tkanki mięśniowej i wolne rodniki. Aby zakwasy minęły należy jeść i odpoczywać, organizm musi się zregenerować.

CO WARTO WIEDZIEĆ O BÓLU MIĘŚNI?

  • Tłuszcz można zamienić w mięśnie ;) Fałsz

Tkanka mięśniowa nie ma nic wspólnego z tłuszczową. Najpierw pozbądź się tkanki tłuszczowej, później buduj mięśnie.

  • Trening siłowy jest niekorzystny dla kobiet, ponieważ ich ciała zaczynają nabierać męskiego wyglądu. Fałsz

Ćwiczenia siłowe odchudzają i modelują sylwetkę znacznie bardziej niż popularne aeroby. Przez co nasze ciało staje się ładniejsze, smuklejsze. Mięśnie powodują, że spoczynkowa przemiana materii podnosi się i organizm spala więcej kalorii w ciągu dnia. Trening siłowy nie sprawi, że będziesz wyglądała jak facet! Mamy za mało testosteronu;)

  • Spacer na bieżni pod odpowiednim kątem nachylenia jest tak samo efektowny w spalaniu tkanki tłuszczowej jak bieg. Prawda

Proces spalania tkanki tłuszczowej zachodzi przy odpowiednim tętnie i dotlenieniu organizmu. Jak to sprawdzić? Po pierwsze potrzebny jest Ci pulsometr ale łatwo też sprawdzić, kiedy biegasz i nie jesteś w stanie nic powiedzieć, tzw. ,,zatyka Cię'' to znaczy, że twoje tętno jest za wysokie, wtedy lepiej iść pod górkę swobodnie oddychając.

  • Ćwicząc siłowo moja waga wzrośnie — koleżanka tak miała… Prawda/Fałsz

Mięśnie ważą więcej niż tłuszcz dlatego też przestań się ważyć. Pomimo dużego progresu w wyglądzie twojej sylwetki waga może być taka sama. Proponuje zrobić pomiar obwodów.

Treningowa dieta

  • Ostatni posiłek powinnam jeść o 18.00. Fałsz

Ostatni (lekki) posiłek należy spożyć na 2–3 godziny przed snem. To czas, jaki nasz organizm potrzebuje na przetworzenie tego pokarmu. Zbyt długa przerwa w dostarczaniu jedzenia np. od 18.00–7.00 (13h) skończy się odkładaniem tkanki tłuszczowej.

  • Podczas diety mogę sobie zrobić jeden dzień w tygodniu przerwy od zdrowego jedzenia. Prawda/Fałsz

Prawda — taki dzień pozwala odpocząć od dietetycznego reżimu, relaksuje nas i daje powera do dalszej diety.

Fałsz-może prowadzić do zaburzenia odżywiania się i odkładania tkanki tłuszczowej.

Źródło: facebook.com/trenermonikabj

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Brak ci motywacji do ćwiczeń? Zobacz, jak z tym problemem radzą sobie gwiazdy! Jak wzmocnić ramiona w 15 minut? Ćwiczenia ogólnorozwojowe Ćwiczysz na trampolinie? To może się dla ciebie źle skończyć Jak się zmotywować do ćwiczeń i realizować własne cele treningowe Sporty wspomagające odchudzanie Jak działa tauryna? Women's Run - FUN RUN łączy przyjemne z pożytecznym! Nowa kolekcja odzieży sportowej Nike Tech Knit Ćwiczenia na ramiona w podróży służbowej Pierwszy trening nago dla brytyjskich fanatyków naturyzmu Triaction by Triumph - kolekcja idealna, dla każdej aktywnej kobiety